Kup sos chilli, ocal słonia

26 lipca 2006, 15:34

W Afryce rolnicy używają pikantnej substancji pochodzących z lokalnej odmiany papryczek chilli, aby odstraszyć słonie od swoich upraw. Żeby pomóc farmerom i ocalić szare olbrzymy, w Stanach Zjednoczonych rozpoczęto właśnie niespotykaną kampanię marketingową oraz sprzedaż specjalnej linii produktów Elephant Pepper.



Jak walczyć ze świątecznym obżarstwem?

26 grudnia 2006, 15:37

Brian Wansink, psycholog jedzenia z Cornell University, radzi, w jaki sposób uniknąć przejedzenia i innych nieprzyjemnych skutków świątecznego szaleństwa. W swojej najnowszej książce pt. "Bezmyślne jedzenie: dlaczego jemy więcej, niż się nam wydaje" naukowiec podaje po jednej wskazówce na każdy dzień, od Bożego Narodzenia poczynając, a na święcie Trzech Króli kończąc.


Sklep z czekoladą w Walencjilicencja: Creative Commons

Po reklamach dziecko żarłocznieje

26 kwietnia 2007, 08:59

Po obejrzeniu telewizyjnej reklamy żywności dzieci zjadają więcej, a porcje maluchów z nadwagą czy otyłych zwiększają się o ponad 100%!


© Lin Pernillelicencja: Creative Commons

Wycieńczający słodzik

11 stycznia 2008, 13:45

Nadmierne spożycie produktów bezcukrowych (słodzonych sorbitolem) może prowadzić do znacznej utraty wagi.


Niewidoczne nawet dla Dextera?

7 listopada 2008, 11:27

Hiszpańscy kryminolodzy przeprowadzili szereg prób, by sprawdzić, jak produkty wybielające wpływają na ślady krwi na miejscu zbrodni (Naturwissenschaften). Potwierdzili to, co podejrzewano od dość dawna: Ace czy Domestos sprzyjają przestępcy...


Popcorn nie gorszy od jabłka

19 sierpnia 2009, 10:01

Popcorn i pełnoziarniste płatki śniadaniowe zawierają tyle samo przeciwutleniaczy (polifenoli), co warzywa i owoce – przekonują akademicy z University of Scranton w Pensylwanii.


Zniechęcające słowotwórstwo

1 kwietnia 2010, 10:47

Psycholodzy z University of Illinois mają złe wieści dla reklamodawców zachwalających swoje produkty za pomocą naukowej nowomowy. Niestety, to nie zachęca, ale odstrasza potencjalnych klientów.


Mamy sprawcę niepłodności?

7 listopada 2010, 11:44

Powszechnie zauważa się narastający odsetek kobiet mających kłopoty z zajściem w ciążę, przynajmniej w społeczeństwach zachodnich. Naukowcom z Florydy prawdopodobnie udało się zidentyfikować sprawcę, który kryje się w mydłach, pastach, kremach, a nawet skarpetkach.


Samoopalacze ograniczają kontakt z promieniami UV

20 grudnia 2011, 13:12

Kobiety używające samoopalaczy rzadziej korzystają z solariów czy opalają się na słońcu. Fałszywa opalenizna ogranicza zatem kontakt z promieniowaniem ultrafioletowym (Archives of Dermatology).


Targ uliczny w Aix w Prowansji

Apple - najważniejszy klient

26 lipca 2012, 08:01

Apple nie tylko jest największym klientem przemysłu półprzewodnikowego, ale jego zamówienia rosną szybciej, niż jakiejkolwiek innej firmy. Zdaniem IHS iSuppli koncern wyda w bieżącym roku na zakupy półprzewodników 28 miliardów dolarów


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy